nama saya Nur Munirah bermaksud cahaya bersinar...slm perkenalan ('',)
Lilypie Angel and Memorial tickers

Tuesday, June 15, 2010

Pizza segera dan Puding Marble

Pizza Segera

Bahan-bahan
Roti putih -buang tepinyer
Sosej
Mix Vege
Mozarella cheese
Oregano

Cara-cara:
Sapu roti dengan mayonis dan cili sos.letakkan sosej yg dihiris,mix vege.Taburkan mozarella dan sedikit oregano.Bakar pada suhu 180 selama 10minit…siap!!

Puding marble

1 peket agar-agar 25gram
1350ml air
450gm gula
130gm butter
7biji telur sederhana
1 tin susu cair
2 sudu besar tepung kastard
2 sudu kecil esen vanilla
sedikit pewarna kuning.merah
sedikit serbuk koko

Cara-caranyer:

1.Masak agar-agar bersama air dan gula..bila mendidih ketepikan.
2.Pukul telur dgn whisk campurkan susu cair dan tepung kastard,kacau lagi dan tapiskan,tuang kedalam agar2 dan kacau rata.
3.Letakkan periuk yg berisi agar2 td keatas api dan campurkan butter dan esen vanilla kacau lagi sehingga mendidih.
4.Bahagikan kepada 3 bahagian campurkan serbuk koko yg telah dibancuh dgn air kedalam salah satu bahagian,kemudian kaler kuning dan kaler merah.
5.Ambil bekas atau loyang(CikMin tuang lam loyang bentuk love gan bulat) dan lapikkan salah satu bucu diatas buku,dan mula tuangkan adunan kaler coklat.kemudian kuning last sekali merah..lakukan proses yg sama sampai habis.
6.Ratakan kedudukan loyang atau bekas td..masukkan ke dalam peti ais,bila dh beku keluarkan.potong dan siap dimakan…nnggaapp! resepi dar

No comments:

Post a Comment

erti doa Solat Sunat Dhuha

¸. ♥ titipan doa solat Dhuha Ya ALLAH..sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikkannya adalah kecantikanMu,... keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu Ya ALLAH,jika rezekiku masih di langit, turunkanlah..dan jika di dalam bumi keluarkanlah..jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah.. Berkat waktu Dhuha, kecantikan, keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.. Amin..Ya Rabbal Alamin..