nama saya Nur Munirah bermaksud cahaya bersinar...slm perkenalan ('',)

Wednesday, October 15, 2014

jalan2 di kuala lumpur

As-slm, dah lama rasanya tak post ape2 kt blog, munirah hari tu pegi kuala lumpur, rombongan skolah =) pegi planetrium, taman burung dam muzium, wah ! seronok =) tapi rindu ummi dgn ayah , he he he, berpisah kejap, pukul 8 pagi gerak, 9.30 mlm baru, smpai. Ayah dgn ummi ambil munirah, tempat bas turun, lain kali nak pegi lagi lah =)


Sunday, January 5, 2014

teknik pujuk anak ke sekolah =)

  1. sebelum ke sekolah, bagi semangat pada anak, beritahu awl2, yang dier akan sekolah, (sebelum stahun ke sebulan ker)
  2. bila membeli barg sekolah, biar dier pilih kasut, kelengkapan sekolah, =) baru dier rasa diri di hargai he he he =) (ikut kemmpuan)
  3. pada pagi sekolah, siapkan anak bagi kta2 semangat, pakai bedak =) ( supaya tak leh nangis nnti abis bedak)
  4. ganjaran bila dier balik dari sekolah ( duit ker, makanan ker, g jln2 ker)
  5. anta sekolah awal2 waktu, supaya dier akn tgk mcm sikit kwn ( tak la nnti terkelu tgk ramai sgt kwn, tambah2 pulak tgk kwn yg nngis)
  6. mungkin juga sekolah buat mini karnival sains, sains kan , ada bermcm2 eksperimen dn projek, menarik kanak2 untuk kesekolah ( karnival satu hari dah memadai)
  7. beritau ada ganjaran dari cikgu untuk kanak2 yg boleh sekolah tanpa ibubapa tunggu ( angpau ker, coklat ker bagi masa akhir kelas)

hari kedua sekolah 3 jan 2014

pada hari kedua =) , anak ummi kata ummi tinggal kt umah, biar munirah naik moto dgn ayah, =) ummi ok jer, tapi tetiba ayah nak ummi ikut, smp kt sana, dah pulak mcm magnet =) ummi tinggalkan ajer, sajer la tu nak minta simpati kt ummi =), anak ummi sekolah baik2 yer =)

yey sekolah =) 2 jan 2014

hari pertama sekolah , munirah berdebar ummi lagi berdebar, sejam pujuk he he he, akhirnya.. ummi, kena yakin kan hati, anak ummi boleh bersekolah tanpa ummi di sisi. Sedih juga, ummi tengok tgn comel anak ummi terkapai2 dan panggil ummi. Ummi balik dulu ya =) nnti abis kelas, ummi ambil =) nak jadi doktor kena la skolah kan =)

Wednesday, October 31, 2012

assalamualaikum
dh lama tak tulis.. he he he
1/10 dgn 3/10/2012
saya hantar 2 opah pegi haji
nanti saya akan masukkn gambar yerr

Monday, September 3, 2012

bedak sejuk saya

saya ingin kongsikan cara buat bedak sejuk
 
bedak sejuk ni, sejuk je bila tempek kt muka =)
 


ini hasilnya, ambil 2-3 biji letak air
 
dh cair tempek di muka ya =)
 



munirah buat coklat

hari ini saya nak cerita aktiviti saya masa raya
 
saya tolong ummi buat coklat dlm cup kecil
 
seronok sangat dapat buat sendiri, dan dapat makan
 
tapi tak boleh makan banyak2 tau nnanti bolah rosak gigi.
 
 
 
dan ini cara2 memasukkan coklat dlm cup
 

selepas itu tunggu coklat beku dan  siap,
yg dah siap dah masuk dlm mulut he he he.
 


erti doa Solat Sunat Dhuha

¸. ♥ titipan doa solat Dhuha Ya ALLAH..sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikkannya adalah kecantikanMu,... keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu Ya ALLAH,jika rezekiku masih di langit, turunkanlah..dan jika di dalam bumi keluarkanlah..jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah.. Berkat waktu Dhuha, kecantikan, keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.. Amin..Ya Rabbal Alamin..